Juni. Rozen, klaprozen en pioenrozen.


Ik sta vroeg op om foto’s voor mijn post te maken. Rozen, pioenrozen en klaprozen staan te stralen in het ochtendlicht. Helaas heb ik afgelopen nacht de camera aan de computer laten hangen. Wanneer ik de camera pak blijkt dat de batterij is leeg gelopen. Kostbare foto tijd wordt verspilt!

Terwijl de batterij in de oplader zit, ga ik naar buiten. Het nog stil op straat. Ik loop een rondje door de tuin. Trek hier een daar wat onkruid weg, terwijl ik geniet van de ouderwetse rozen. Deze geurende rozen hebben zachte pasteltinten. Ik pluk steeds enkele voor in de vaas. Die zoete rozengeur, daar wil ik in huis ook van genieten. 

Tussen de rozen komen spontaan klaprozen op. Dat geeft leuke accenten, maar als tuinvrouw heb je er geen controle over. Ze doen waar ze zin in hebben. Je moet ze loslaten. Loslaten? Niet helemaal…. Want als ze in de verkeerde kleur zijn gaan ook deze hopla in de vaas! 

Tussen al dat moois ontluiken ook de vroege pioenrozen. Pioen Jan van Leeuwen, heeft witte bloemen en gele meeldraden. De bloei is kort, maar verpletterend mooi. In de achtertuin staat pioen Laura Dessert in zacht roze. Een aanrader vanwege de lange bloeitijd. Zelfs de zijknoppen komen in bloei! 

Ik schrik op van mijn mijmeringen over rozen, pioenrozen en klaprozen! Het is tijd om de batterij in de camera te stoppen. Het licht is nog niet te fel.

Geniet mee van deze prachtige ochtend in juni.
Fijne week
Hetty
romantische rozentuin
Nieuwe volgers van harte welkom!
Pioen 'Jan van Leeuwen'
Pimpernella major rosea
Pioen Laura Dessert 
Zo rustig op de vroege ochtend 
Spontaan komen klaprozen op.
Ouderwetse rozen bloeien nu volop 
Er zijn altijd veel insecten die klaprozen bezoeken

Mijn lievelingsroos 'Paul Lemmon Pillar'

Helaas kan ik nog op de meeste van jullie blogs geen commentaar geven. Daarom doe ik het zo:

Lisa, I love sitting and looking at lovely spots in the garden. This time of the year is ideal to do so!
Betty, I have not a clue what you mean about the third party cookies. I will go to a nerd to ask.
Klaproos, veel leesplezier!
Marijke, er komt geen eind aan al die rozen van jou. Prachtig die donker rode kleur.
Nadezda, this year I tried the Frittelaria for the first time. It was a huge succes. Hopefully they will self seed.

Reacties

  1. ohhh wat een sprookjestuin is het toch, daar loop je elke dag als een koningin, het niet kunnen reageren had ik ook totdat ik google chrome had toen ging het wel, en bij sommige mensen heb ik firefox nodig .... 't is wat he :-)
    succes wens ik je bij het proberen en geniet van je tuin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Briljante impressies, weer heel erg van genoten.
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig zoals de Laura Dessert combineert met de roze geranium..
    De Jan van Leeuwen heb ik ook staan, en diegene die hem zien vinden dat eigenlijk geen pioen :(

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Early morning is my favorite time to be in the garden too. Everything feels/looks fresh. Your peonies are gorgeous as are the roses. Enjoy these beautiful mornings.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dear Hetty!
    Your garden looks stunning as always!
    Best wishes,
    Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige, romantische tuin heb je, Hetty en je foto's zijn heel mooi!
    Het licht is in dagen met felle zon moeilijk om goede foto's te maken. Zo ligt onze redding in de ochtend en de avond.
    Vreemd dat je niet kunt reageren vanuit blogspot naar blogspot.
    Ik had voorbijgaande problemen naar Wordpress-blogs toe, daar bleek ik in de spam te verdwijnen.
    hartelijke groeten van Zem.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten