Kersenbloesem. Sprookjesbos.



Misschien zijn jullie er nooit toe gekomen om de kersenbloesemtuin in het Amsterdamse bos te bezoeken. Ik ben er verleden week geweest. 

In het Amsterdamse bos zijn rondom een open plek 400 kersenbomen geplant. Het is een sprookje wanneer die allemaal tegelijk bloeien. De bloei is kort. Hooguit twee weken. 
Er zijn relatief veel Japanse bezoekers in deze bloesemtuin. De bloeiende kersenbomen horen bij hun cultuur. Ze vieren de lente als de kersenbomen bloeien. Sommige slepen met grote camera’s. Ze vereeuwigen de bomen en zichzelf. Een groep keurige Japanse dames met chique jassen, dure tassen en hoge hakken wandelen babbelend langs me. Een verliefd stelletje poseert geduldig op aanwijzingen van een fotograaf. 

Ik wandel een poosje door het sprookjesbos. Dan ga ik even zitten en leun tegen de stam van een kersenboom om alles in me op te nemen. Boven me een dak van zacht roze bloemblaadjes. Echter, niet alles is sereen. Tussen de bloesem zie ik de vliegtuigen van Schiphol opstijgen. Ook het geraas van de snelweg verstoord de rust. 
Vanonder de boom kijk ik om me heen. Een oppas oma holt achter haar ondeugende kleinkinderen aan. Ik zie vriendinnen in ernstig gesprek verwikkeld; een liefdesprobleem?  Naast me hoor ik een discussie over de hoge energieprijzen. Insta-meisjes, onberispelijk in de make-up, poseren geduldig met de bloesemtakken. Ze trekken een Duck face, in de hoop op veel likes. 
Recht voor me spelen twee honden. Ze zitten elkaar achterna. Dan licht een hond zijn poot....

Mijn boom....denk ik verschrikt, zou daar ook een hond……ieuwww. 

De betovering is verbroken. Hoogste tijd om dit bijzondere sprookjes bos te verlaten!
Fijne week
Hetty

Op de foto serene rust.
Zoveel bloesem, zoveel bomen.


Reacties

  1. Goedemorgen Hetty,
    Wat een prachtig uitstapje en wat heb je er prachtige foto's van gemaakt.
    Heerlijke nieuwe week gewenst.
    Hartelijke groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. What a beautiful sight. Lucky you getting to sit and absorb all that spring sparkle. Too bad about the traffic and then dog.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh my, absolutely stunning! The most beautiful and heavenly sign of spring.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie plek, je hebt je ervaringen mooi beschreven, ik heb genoten van je verhaal.
    En het weer zat ook mee: mooie foto's, Hetty!
    Hartelijke groeten, Zem.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten