Kabouter Joop schrijft een brief.

Beste bloglezers.
Het spijt me dat ik jullie moet lastig vallen. Maar ik heb een probleem.
Laatst zijn de broers en zussen van de tuinvrouw geweest. Zodra ze allemaal in huis zijn, is het een enorm geklets. Ik kan hen in de tuin horen!

Het boeit mij natuurlijk niet waar ze over spreken, maar op een ogenblik hoor ik mijn naam vallen. Ze informeren naar mij; KABOUTER JOOP! De tuinvrouw neemt meteen het woord. Ze verteld dat ze mij een shawl heeft omgedaan. Dan hoor ik tot mijn ontzetting, dat deze shawl van haar man is geweest. Ze heeft hem -niet haar man- te heet gewassen! Die shawl, is dus gewoon een afdankertje!

Je zou denken dat de geïnteresseerde familie leden meteen naar buiten rennen om naar mij en mijn gekrompen shawl te komen kijken. Niets daarvan. Ik wacht met een strak gezicht, maar zie geen mens. Ze zijn me al vergeten.
Ik moet toegeven, in deze tijd van het jaar is het lekker warm zo’n shawl om m’n nek. Maar ik maak me zorgen over hoe het nu verder moet. Gezien de nonchalance van de tuinvrouw -die alleen aan planten denkt- is de kans groot dat ik van de zomer, met 35 graden in de schaduw, ook nog met die shawl om sta.

Daarom het volgende verzoek aan alle trouwe blog lezers: als jullie in de gelegenheid zijn om de tuin dit jaar te bezoeken, wil je dan even checken of de tuinvrouw die shawl heeft afgedaan? Je vindt me onder de hazelnoot. 
Al mijn hoop is op jullie gevestigd. Want een ding is zeker, op haar “geïnteresseerde” familie leden hoef ik niet te rekenen!
Fijne week
Kabouter Joop
Info over de open dagen:

Sta ik van de zomer nog met deze shawl om? 
Mijn hazelnoot. Zie je de knoppen? Het is al bijna lente! 
En de eerste sneeuwklokjes!
Dear blog readers.
I'm sorry to bother you, but I have a bit of a problem.
Recently, the siblings of the garden women visited her. Once arrived they make a lot of noise inside the house. I can even hear them in the garden!
I am not that interested in whatever they talk about, but suddenly I hear my name. They inform about me: GNOOM JOOP! The garden women immediately starts talking. She tells she gave me a scarf. Next, to my dismay, I hear that this scarf used to belong to her husband. She washed it - not her husband - too hot! At the end of the day my lovely new scarf, is just a throw out!
You would expect the interested family members to immediately run outside to see me and my shrunken scarf. None of that. I keep waiting with a straight face, but no one appears. I have already been forgotten.
I have to admit; in this time of year it is nice and warm to have a scarf around my neck. But the future worries me. Given the negligence of the garden women – she only thinks about her plants – most likely I will still be wearing that scarf during the summer months, with 35 degrees in the shade,.
Therefore, the following request to all you blog readers: If you happen to visit the garden this year, would you please check whether the garden women has removed the scarf? You can find me under the hazelnut tree.
All my hope is on you. Because one thing is certain, I cannot rely on her "interested" family members!
Bye
Gnoom Joop

Reacties

  1. Dear sweet Gnome Joop, I am afraid that I will not be in your garden this year. I wish that I could be because I would check on you to see that the shawl was removed so you don't get too hot. Try not to worry. When family is no longer there and plants start growing again your dear gardener will be out and will see that your shawl is removed so you can enjoy the summer. In the mean time relax and enjoy the weathers all wrapped up.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dear Gnome Joop,
    I liked your shrunken scarf, it suits you very and I think it warms you well too. Do no be afraid of the garden woman, she loves you and won't take away your scarf till spring.
    Hetty, happy new year!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een prachtige boskabouter is dit. Die verdient wel een mooie, zij het gekrompen, sjaal!
    Een beetje mopperen hoort bij Gnomes.
    We zullen hem in de gaten houden tijdens een hittengolf ;-)
    Hartelijke groeten van Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weer en erg leuke post...wat heb jij toch een fantasie...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten