Sneeuw.



Op Walcheren valt over het algemeen weinig sneeuw. Maar afgelopen maandagavond kregen we de volle laag!

Dinsdag keek ik naar buiten: een witte wereld. Op mijn buitenthermometer zag ik dat het  ook nog stevig vroor.

Als eerste ging ik in mijn kasjes kijken hoe het met mijn bloembollen stond. Waren ze bevroren of had het vliesdoek geholpen tegen de vorst? Helaas, de potten waren allemaal stijf bevroren. Afwachten maar weer, ze kunnen wat hebben.

Ik haalde een stapel oude kranten en stopte mijn bolletjes nog eens extra in. Gelukkig had het in de schuur minder gevroren. De grond van de Hyacinten was nog zacht. Ik haalde opgelucht adem, die waren safe.

De buxustuin ziet er schitterend uit onder een dik pak sneeuw. Enkele jaren terug heb ik de buxushaagjes korter geknipt. Nu vallen die niet meer om onder het gewicht van de sneeuw. Van de grote buxusbollen heb ik de sneeuw wel afgehaald. Deze bollen begonnen door te buigen. Ze konden de zware sneeuw niet dragen.

Er is veel te genieten van de ongerepte sneeuw in de omgeving. De landerijen lijken zo van een kerstkaart te komen.

Van tuinieren komt het deze week niet. Ik neem gewoon een weekje wintersport in eigen dorp. Heerlijk!

Voor open tuindagen zie: 
          
                                                  romantischerozentuin.nl

De buxustuin in de sneeuw

Nogmaals buxus en sneeuw

De potten hebben nu een muts van sneeuw

Donderdag aanvriezende mist; ik mag wel eens stoffen!



Reacties