Een verrassing.

 krokus crocussus Firefly in het gras
Het is winter, maar daar merk je buiten helemaal niets van. De thermometer geeft ruim boven nul aan. De vogels hoor ik koeren in de heg en ook ik ben niet meer te houden. Ik heb de hazelnoot al gesnoeid. 

Tot mijn verassing zag ik de krokus Firefly uit het gras omhoog komen. Ik had de dag daarvoor op die plek kalk gestrooid en niets gezien. Terwijl ik daarmee bezig was heb ik wel iets hards onder mijn schoen gevoeld. Ik dacht nog, je kunt het voorjaar voelen!

De volgende dag stonden daar als lucifers de crocussen in het gras. Ik ben meteen naar buiten gesneld om dit lente wonder te bekijken. Ze zijn een maand eerder opgekomen dan verleden jaar. Ik moet daarbij constateren dat er ook iets minder krokussen zijn terug gekomen in vergelijking tot verleden jaar. 

Maar ik mopper niet, elke bloem is er een. En in dit grasperk heb ik nog honderden andere  kleine bollen geplant. Jullie zullen er nog meer van zien in de komende maanden.

Op de kalender is het dan wel winter, maar tot mijn verrassing is in mijn tuin de lente al begonnen! 
Fijne week
Hetty

Nieuwe volgers welkom op mijn blog en veel leesplezier.
Het is even zoeken, maar in de verte tussen de drie potten zijn de krokussen te zien.
 krokus crocussus Firefly
Krokus Firefly.
Midden februari 2019. Toen waren ze heel wat later...
De lente is begonnen!
Mijn comments op jullie blog posts:
Zem: Wat is er beter voor een tuinvrouw in de wintermaanden dan een vroege vroegbloeiende krokus? Heel mooi soort heb je gekocht.
Jan: Heerlijk toch die bloemen in de tuin. En de zomer in mei? Er kan nog van alles gebeuren!
Nadezda: No spring flowers for you so far. Fortunately you have your window sill full of flowers.

Reacties

  1. Crocus already!!! How exciting. Maybe all the ones you know were planted that didn't show up yet are awaiting the true spring. Now days one doesn't know what the true weather is supposed to be.
    We just had our first really cold spell. It got into the single digit cold. Today is a bit warmer but not above freezing. We are even having a dusting of snow. I love snow so I am happy to see it. :) Have a great week.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten