Wordt mijn tuinbeeld een toeristische attractie?

tuin beeld leeuw
Ik heb een tuinbeeld van een leeuw. Maar opeens is er schade. Hoe het komt dat weet geen mens. De neus van de leeuw is eraf. Vorst? Of is hij gewoon van slechte kwaliteit?

Ik hou het op het laatste. Want toen ik deze leeuw lang geleden in een brocantezaak kocht, was hij zijn onderkaak al kwijt. Dat vond ik niet erg. Zonder onderkaak zag hij er een stuk vriendelijker uit. Bovendien was hij door dit gebrek aantrekkelijk geprijsd. De leeuw kreeg een plekje op het terras en lag er rustig en tevreden bij. Tot vandaag.

Samen kijken mijn man en ik uit het raam naar het tuinbeeld.
‘Wat moet ik met een leeuw zonder onderkaak en zonder neus?’
‘Gauw een nieuwe kopen’ stelt mijn man voor. 
‘Maar ik wil geen nieuwe’. 

Mijn oude leeuw heeft namelijk prachtig mos op zijn kop. Het duurt jaren voordat een nieuwe leeuw patina heeft. Wegdoen is ook geen optie. Ik ben aan mijn leeuw gehecht. Maar zonder neus…..mmm is dat leuk?

Plotseling realiseer ik me dat er wel meer beelden zijn zonder neus. Neem nou de sfinx van de piramide van Giseh. Zonder neus….. en wereldberoemd! Ik zie het opeens weer helemaal zitten met mijn kapotte tuinbeeld. 

Enthousiast zeg ik tegen mijn man, ‘Wij hebben dan “De leeuw van Oostkapelle”, een toekomstige toeristische attractie!’
‘Busladingen komen er naar kijken’, fantaseert mijn man, aangestoken door het idee. ‘Wanneer al die toeristen naar onze leeuw komen kijken, dan trek ik een uniform aan en ga ik de kaartjes knippen!’

Jullie begrijpen het zeker wel? De leeuw moet blijven. 

Zelfs zonder neus!
Fijne week
Hetty

romantische rozentuin
Het frustreert me dat ik niet kan reageren op jullie post. Als iemand weet hoe ik de instellingen kan veranderen waardoor ik weer kan reageren op jullie blogposts laat het me weten. 
tuinbeeld met vorst schade
Tuinbeeld zonder neus.
beeld leeuw met mos
Prachtig patina.
beeld leeuw vorst schade
Zonder neus... 
sfinx van Giseh
 wordt het een attractie?


Will my garden statue become a tourist attraction?

I have a small garden statue of a lion. All of a sudden it is damaged. The lion has lost its nose! How this happened nobody knows. Frost? Or is it just poor quality?

I think it is the latter. Because when I bought this lion in a brocante store long ago, it already had lost his lower jaw. I did not mind, because without its lower jaw it looked a lot friendlier. Moreover, because of this flaw, it was attractively priced. The lion found its place on the terrace and it looked calm and satisfied with that. Until recently.

Together my husband and I look out of the window at the lion.
‘What should I do with a lion without a jaw and without a nose?’
‘Quickly buy a new one’, my husband suggests.
'But I do not want a new one'.

My old lion has beautiful moss on its head. It takes decades before a new lion would have the same patina. To dispose of the lion altogether is neither an option. I am attached to my lion. But without a nose ... mmm is that still nice?

Then I realize there are more statues without a nose. For instance the sphinx at the pyramid of Giseh. Without its nose ..... and still world famous! It makes me like my broken garden statue again.

Happily I say to my husband, 'We will have "The Lion of Oostkapelle", a future tourist attraction!'
'Busloads will be coming to watch it', my husband fantasizes, lit by the idea. 'As all those tourists come to see our lion, I will put on a uniform and I'll cut the tickets!'

You will surely understand. Even without a nose the lion should stay.


Enjoy your week
Hetty
For some reason I cannot comment on your blogs. Sorry for that.

Reacties

  1. I've laughed, Hetty. I have the garden figure of octopus without one tentacle. I love your hubby's idea!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hetty, misschien via een omweg kan je de post beantwoorden, zoals ik nu gedaan heb.

      Verwijderen
    2. I love your lion Hetty. I don't blame you for not wanting to get rid of it. It is still quite handsome with all the moss growing on it. It has a lot of character. I have two headless turtles in my garden. I just hate to get rid of them. They weren't very expensive so they fell apart easily. Hang on to your lion.

      Verwijderen
  2. Ik probeer dit jaar om langs te komen om de leeuw te bekijken.
    Gr Jan(Wilde een Tuin)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo'n schoonheid moet zeker op mijn "te bezoeken-lijstje" :-)
    Hoe bemoster hij wordt, hoe mooier. Niemand mist dan meer een neus of een kaak!
    Hartelijke groeten, Zem.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten