Groenten om naar te kijken.


Het tuinieren in de moestuin is helemaal “hot”. Door zelf groenten te gaan kweken hoop ik dat steeds meer mensen zich met tuinieren gaan bezig houden.

Een keurige moestuin met strakke rijen vol groenten is een lust voor het oog. Ik bewonder deze tuiniers die zoveel liefde en geduld in hun groentetuin steken. Geloof me, een moestuin is oneindig veel werk!

Zelf heb ik ook groenten in de tuin geplant, maar wel op mijn manier. Voor mij geen strakke rijen. Ik plant groenten als onderdeel van de bloemen tuin. Zo groeit Zeeuws knoopje ( Astrantia) samen met de rood bloeiende tuinbonen zijn aan zij tussen de rozenstruiken. Ik vind het een prachtige combinatie.

De nieuw aangelegde borderstroken zijn nog wat leeg. Om dit te camoufleren heb ik daar sla bij geplant. De sla planten hebben verschillende kleuren donkerrood en groen. De sla plantjes zijn nog klein, maar nu al staat het mooi bij de blauwe eenjarigen.

Van de pompoen die ik afgelopen winter heb gegeten heb ik de zaden gezaaid. Het ontkiemt heel gemakkelijk. Ik ga ze in een pot planten. Dan kan ik ze zetten waar ik wil.

Over de aardappelen in potten heb ik al eerder geschreven. Het is ongelofelijk hoe goed ze het doen! (Lees hier) Ze zijn geplant in de eerste week in maart, dus kan ik ze - in principe - rooien. Voorzichtig wroet ik in de pot om te kijken of er al aardappelen aan zitten. Ik graaf  er een op….. De aardappel is slechts twee cm groot.

Geduld Hetty. Voorlopig zijn de groenten alleen nog maar om naar te kijken!


romantische rozentuin

Blog volgen? Mis niets en schrijf je in bij ‘Follow by Email’ (Links aangegeven) Je krijgt dan automatisch elke post op je email account.



Astrantia ( Zeeuws knoopje) en rood bloeiende tuinbonen


Geweldig mooi!


Zaden heb ik gekocht bij: denieuwetuin.be


Rode sla........


........met eenjarigen.


Het moet nog een wel beetje groeien.


Aardbeien in potten


Mooi dat contrast met lavendel.


Mijn vroege aardappelen in potten. Ik kan niet wachten om ze op te eten.


Wat een prachtig blad, zoete aardappelen. 

Vegetables to look at.

At the moment vegetable gardens are "hot". I hope growing vegetables will get more people interested in gardening.

A neat vegetable garden with straight rows of vegetables is a delight for the eye. I admire these gardeners that put so much love and patience in their vegetable garden. Believe me, a vegetable garden is a whole lot of work!

I have planted vegetables in the garden too, but I did it my way. No straight rows here. My vegetables are a part of the flower garden. Thus, Astrantia grows together with the red flowering broad beans; side by side with the rose bushes. In my view it is a wonderful combination.

The newly created border strips in the back yard are still a bit empty. To camouflage this I planted some lettuce. The lettuce have different colours dark red and green. The lettuce are still small, but already it is a beautiful combination with the blue flowers of the annuals.

I collected some seeds from the pumpkin I had for dinner last winter. These germinate very easily. I am going to plant these in a large container pot. Thus I can place them wherever I want.

Finally some news about my potatoes. I have written before about growing potatoes in pots. It is unbelievable how well they are doing! (Read here)I planted these in the first week of March, so - in principle- I should be able to harvest these. Carefully I look into the pot to see if there are already any potatoes on the roots. I dig up one ..... too bad it is only two cm!

Patience Hetty, for now the vegetables are only nice to look at!






Reacties

  1. Ton idée est géniale et va inciter des jardiniers à semer des graines de légumes près des rosiers. La salade brune en massif donne une tache de couleur parfaite.
    Les plants de pomme de terre sont impressionnants en largeur et le feuillage est en beauté.
    Belle journée...Jocelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is een leuk experiment, Hetty. Bepaalde groentes zijn zo decoratief: die roodbloemige tuinboon is wel een topper!
    Ik had hier een hoge, rode en gele doorgeschoten snijbiet van het vorig jaar, zo mooi. Maar door de hitte zijn ze toch ter aarde gestort.
    Ben erg benieuwd of de slakken jouw mooie sla kunnen weerstaan.
    Hartelijke groeten van Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Welch ein schönes Paar, liebe Hetty, Astrantia & rote Bohnen! Und der rote Salat ist auch sehr fotogen. Das ist überhaupt DIE IDEE, Gemüse zwischen Stauden zu pflanzen. Ich bin gespannt auf Deine Erdbeer- und Kartoffelernte.
    Weiterhin 'frohes Gärtnern' und Geduld, liebe Hetty, was gut werden soll, braucht seine Zeit.
    Groetjes Edith

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk idee om ze gewoon tussen
    je andere planten te zetten.
    En het kleurt ook nog eens erg mooi.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey Hetty,
    Wat een machtig mooie oplossing. Groenten tussen de planten. En het staat nog heel mooi ook.
    Heerlijke dag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Hetty,
    a Garden full of vegetables is beautiful for the eyes, there are so many good looking ones.
    I like the big salad heads or the special colour of chard.
    Kin regards
    Katharina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. You're right Hetty veggie garden is a lot of work and my back knows it well :-) I think you did the right choice planting veggies with flowers, because some of them add themselves very well. For example tagetes do the soil better for other plants.
    Hopefully your potatoes will grow, just wait for a bit.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten