Bloemschikken voor dummies, Pasen.


Wat is het opeens druk in ons dorp. De toeristen rijden af en aan. Ik kijk op de kalender, oeps, Pasen is al over een week! Hoogste tijd om een paasdecoratie in elkaar te zetten. Deze kan iedereen maken, ook "bloem-schik-dummies" met twee linker handen.

Wat heb je nodig:

Neem twee vazen. Omdat mijn vazen niet waterdicht zijn en zoek ik er twee jampotten bij die erin passen.
Wat groen uit de tuin, buxus is heel geschikt.
Twee of meer stelen Helleborus, ook uit de tuin.
Wat mos, ik heb genoeg.
Een paar plastic eieren, die had ik nog van verleden jaar.

Zo heb ik het gemaakt:

Doe water in de potten en schik er het groen in.
Snij de Helleborus stelen over een lengte van 5 cm in met een mes. Belangrijk, anders hangen ze snel slap.
Zet de Helleborus bij het groen.
Zet de jampotjes in de vazen en doe mos om de rand van de jampot.
Leg er wat eieren op het mos.


Ik zet de vazen in het keukenraam. Daar staan ze wat hoger en zo kan ik de prachtig getekende bloemen veel beter bekijken dan in de tuin!



Alle benodigdheden op het aanrecht. 
Vul de jampotten met water en doe het groen erin.


Snij de Helleborus stelen over een lengte van 5 cm in.


Zet de jampot in de vaas en doe een randje mos om de jampot.


Leg er een paar eieren bij.


En klaar!





De klassieke Versailles vaas is heel geschikt. 
Ik heb hem recentelijk in dezelfde kleur geschilderd als de keuken muur.



In het keukenraam kan ik de mooie bloemen goed bekijken.



Close up, Helleborus met prachtige tekening.

Fijne paasdagen!



Reacties

  1. Informatieve post Hetty, alvast fijne dagen gewenst en heel veel succes met je open tuin.

    Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi en simpel idee Hetty!
    Wens je ook al vast fijne Paasdagen.

    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, de Helleborus is prachtig!
    En je hebt nu twee mooie vazen staan!
    Fijne dagen gewenst!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Cette présentation de fleurs pour pâques est parfaite et facile à réaliser. Je vais m'en inspirer pour faire un petit décor pour ces fêtes. Tes vases sont fabuleux. Je cherche les mêmes mais c'est très difficile à dénicher dans ma région. Tu as bien fait de les peindre en gris, cette couleur est tendance.
    Belle journée, bonne fête de pâques.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Such nice arrangements! :) Thanks for Your comment at my blog! :) Well,it was not such big things I bought at the fair! ;) And, sadly no, they didn´t have any special prices at the fair for the chairs and the price was a bit deterrant for my wallet! :) Let´s say that I could get a Wheel hack for every chair, and I think they are worth it, but not just now for med! :) Have a nice week! :) Mia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wauw...dat ziet er echt niet uit als ´voor dummies´ heel mooi en ik denk dat ik ook nog maar een paar van die vaasjes ergens vandaan ga toveren...ziet er heel mooi uit...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De bloemstukjes zijn mooi geworden Hetty! Dank je wel voor je advies. Ik wens je fijne Paasdagen toe.

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is echt mooi!! Wat is dun groen takjes??? Dat heb ik niet in mijn tuin. Graag de naam weten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is 6 jaar geleden dat ik dit maakte Mariko, het lijkt op iets dat uit een boeket van de bloemist is. Waarschijnlijk slingerde het in de keuken. Je zou brem kunnen nemen of anders iets van berkentakken. Dat geeft hetzelfde effect.

      Verwijderen

Een reactie posten