Vieille France

Afgelopen weekeind ben ik enkele dagen bij mijn oudste dochter geweest. Ze beloofde me haar favoriete antiekwinkels uit de regio te laten zien.

We begonnen de dag met een bezoek aan de antiekmarkt in Heusden. Helaas was het erg regenachtig en na korte tijd waren we nat en koud. Daarom snelden we naar de volgende bestemming: Tilburg. In haar favoriete kringloopwinkel vonden we fantastische koopjes.

Vervolgens reden we naar mijn persoonlijke voorkeur, de antiekwinkel, Vieille France.(info over de winkel) Het is maar 9 minuten rijden vanaf Tilburg. En hoewel mijn dochter lange tijd in Tilburg heeft gewoond, had ze deze winkel nog nooit bezocht. Ik wist zeker dat ze het leuk zou vinden.

In de winkel krijg je het gevoel dat je in een Frans dorpje bent aangekomen. In het midden is een smalle straat na gemaakt. Aan weerskanten zie je huizen. Je kan binnen kijken en alles is te koop! Mijn dochter stond er versteld van.

We bekeken elk huisje en elke kamer. Wat zagen we leuke dingen. Alles stond zo smaakvol uitgestald, je moest het wel kopen!

Zo vonden we het ideale bordenrek waar ze al zo lang naar zocht. Na enig nadenken besloot ze het te kopen. Het was perfect.

De volgende dag hingen we het bordenrek aan de muur. De oude borden van oma stonden er enig op.

We moesten lachen om de spreuk die er die dag op de kalender stond:

“You can’t have everything. Where would you put it?”
(Steven Wright.)

Het is waar. Daarom willen we alleen de aller leukste dingen. 


 
Op de antiek markt van Heusden

Het was een natte boel.

Entree van Vieille France, inmiddels onze favoriete antiekwinkel.

Kijk hoe leuk een Frans straatje binnen!

Alles is te koop!

Daar ligt het glazen botervlootje nog op tafel dat ik heb gekocht.

Als je kon timmeren als een vakman...

Je zou er willen wonen.

Lampenkapjes voor het uitzoeken.

In het depot zagen we dit bordenrek.

 Alle aankopen in de achterklep. Even stouwen.

De volgende dag. Het bordenrek aan de keukenmuur!




Reacties

  1. Van die Franse antiekstraat heb ik ook wel eens gehoord, ben er nog niet geweest. Het bordenrek is een prachtige aanwinst voor je dochter, wat staat dat mooi aan die witte muur en de borden......gewoon schitterend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er stond ook mooi serviesgoed van limoges. Wat voor jou?

      Verwijderen
  2. Het klinkt als een gezellig dag Hetty en wat een mooie winkels. Een prachtige aankoop ook. Je borden staan er prachtig in. Alsof je een Engelse cottage inkomt!

    Fijne week verder,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten