Inspirerende rommelmarkt.

Afgelopen week ben ik naar de rommelmarkt geweest. Het is gek, maar ik voel altijd iets van opwinding; wat zal ik aantreffen?

Het was al druk toen ik aankwam. Om 9 uur gingen de hekken open.....

Ik liep naar de stand met tuingereedschap. Daar is altijd wel wat te vinden. Ik zag vanuit de verte al een paar ouderwetse strandstoelen. Die stonden al een tijdje op mijn verlanglijstje! Ik kocht ze zonder te aarzelen. Verderop in dezelfde stand zag ik drie kleine vogelkooitjes. Ze waren behoorlijk stoffig, maar voor een euro! Ik was heel tevreden met mijn aankopen.

De strandstoelen moesten opnieuw worden bekleed. Daarom bracht ik ze op weg naar huis meteen naar de stoffeerder. Ik koos een zwarte stof uit. Misschien ongewoon voor een strandstoel, maar het geeft de stoelen iets aparts. De stoffeerder beloofde me om de stoelen deze week in orde te maken. 

Thuisgekomen heb ik de vogelkooitjes onder handen genomen. Ik schilderde ze wit met muurverf. Daarna zette ik kleine vaasje in de kooitjes en deed er wat bloemen in. Ze hangen nu in de schuur boven de koffietafel. Het zag er gezellig uit met de open tuindagen. 

Voor diegene die mijn tuin niet hebben kunnen bezoeken, heb ik wat foto's gemaakt van mijn schatten. Ik kan niet wachten om ze jullie te laten zien!

                                            info over de tuin klik hier:


Vogelkooitje met Geranium Mrs. Kendall Clark en Lathyrus 'Charlies Angels'.

Vogelkooitje met rozen.

Met de glazen vaasjes is het een mooi geheel.

Glazen vaasjes boven de koffie tafel.

Close up.

Een nep vogeltje kan er wel bij!

Het geheel in de schuur boven de koffietafel.

In de tuin de ouderwetse strandstoelen.

Reacties

  1. Dat waren goeie vondsten op de rommelmarkt. De stoelen zien er inderdaad super uit met die zwarte bekleding, en die vogelkooitjes met de vaasjes boven de tafel is een leuk creatief idee.
    Ik hoop ooit nog eens in de gelegenheid te zijn om je tuin te bezoeken, wellicht met de tuinclub. Maar dit jaar zit het er weer niet in, zorg voor hoogbejaarde ouders neemt zoveel tijd in beslag dat ik mijn vrije tijd vermoeid in een stoel doorbreng of in eigen tuin de hoognodige dingen doe.
    Groetjes,
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar je heb ze nog wel om naar toe te gaan Janneke.....

      Verwijderen
  2. Wat goed dat jij dit al helemaal voor je zag, de strandstoelen zijn echt supermooi geworden! En de vogelkooitjes zorgen ook voor een sfeervol geheel.

    Lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten