Naar de Keukenhof.

Tulpen Red Impression, Pink Impression en Apricot Impression.

"Wil jij dit jaar nog naar de Keukenhof?" Vraagt mijn man me. "Jazeker!" 

Het is ongeveer twee uur rijden vanaf ons huis. Bij de Keukenhof ( www.keukenhof.nl) aangekomen lopen we linea recta naar de Historische tuin. Het is mijn favoriete plekje. Op de bankjes tegen de warme muur kun je heerlijk naar de mensen kijken. Alle nationaliteiten komen voorbij en allen fotograferen hetzelfde perk met rode tulpen dat in volle bloei staat. Het is net een kolkende zee van rood. 


Rode tulpen. Net een kolkende zee van rood.
Dan lopen we naar de voorbeeldtuinen. Die wil ik niet missen. De recycle tuin was heel 'out of the box'. Een doorgezaagde container als tuinhuis. Daar moet je maar opkomen. De kook tuin gaf me ook inspiratie. De lichtgroene kleur die erin is gebruikt, daarvan heb ik nog een potje staan. Ik ga mijn blikken in die kleur verven. Het harde groen van de plastic potten vind ik lelijk. Te hard; maar wel origineel gebruikt.


Een doorgesneden container als tuinhuisje. Kom maar eens op het idee.

De Kook tuin. De zachtgroene kleur vind ik mooi, de felgroene aan de rechterkant vind ik te hard voor in de tuin.
Even uitrusten op de bijzondere bankjes van hout en strobalen. We luisteren naar de Russische vrouwen die achter ons zitten te kwebbelen. Waar zouden ze over praten? 
Bijzondere bank gemaakt van strobalen en spitvorken.
Voor de molen ligt een perk met roze tulpen, hyacinten en vergeet me nietjes. Wie zich afvraagt hoe de hyacinten zo mooi rechtop staan; elke hyacint krijgt een ijzeren stokje! Bedenk eens hoeveel ijzeren stokjes je nodig hebt voor een groot perk.....voor de hele Keukenhof!


Border met roze tulpen, vergeet me niet en Hyacinten.


Alle Hyacinten worden vastgezet met een ijzeren stokje.


Molen op de Keukenhof met een klomp. Lekker Hollands! 

Omdat het zulk mooi weer is gaan we alleen het orchideeën paviljoen in. Mijn jongste broer exposeert daar met zijn Paphiopedilum orchideeën.(www.pporchideeen.nl ) Voor de grap tellen we hoeveel mensen er in 5 minuten een foto maakten van zijn orchideeën. Het zijn er 32! Ik stap trots het paviljoens uit. Mijn broer!


Stand met donkere Paphilopedilum.

Stand met wit/groene Paphilopedilum.

Paphilopedilum.


Vervolgens bekijken we het gedeelte bij de grote vijver. Enorme kleurvlakken gemaakt van bloeiende tulpen. Het ziet er schitterend uit. Ik spreek een tuinman aan die een perk hyacinten uitsteekt. (Allemaal met een ijzeren stokje natuurlijk ). Ik vraag hem wat ze gaan planten. Het worden narcissen. Uit de koeling weliswaar, want ook voor de bezoekers die nog komen, moet er iets te zien zijn. The show must go on. 


Grote perken vol tulpen bij de vijver.



Altijd mooi. Een zee van Muscari.

Met een hoofd vol ideeën gaan we naar huis.

Thuisgekomen doe ik nog een rondje door de tuin. Mijn bloembollentuin gloeit in het avondlicht.

Tevreden zie ik een splintertje Keukenhof!


 Thuis. Stukje van de tuin in donkere kleuren met witte accenten.


Roze border in het avondlicht.


Open tuindagen: 24, 25, 28, 29 en 30 april. 1, 2 en 3 mei. Alle dagen van 10.00u-13.00u

                                         Info over de tuin klik hier.

Reacties

  1. Een heerlijke post Hetty, ik moet ook nodig weer eens naar de Keukenhof maar dit jaar komt er niet van, ben trouwens al naar de Hortus Bulborum geweest. Eigenlijk vind ik de laatste twee foto´s het mooist en dat is dus jou tuin.
    Groetjes, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je voor het compliment. Ik geniet ook heel erg van mijn bloembollen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. je retrouve avec plaisir les tulipes de Hollande
    c'est un vrai plaisir
    je vous dit à bientôt
    et JOYEUSES PÂQUES
    tendresse
    edith (iris) France

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten