Lente. Rondleiding door de tuin met Kabouter Joop.


Hallo daar ben ik weer, Kabouter Joop. Ik moet een rondleiding geven door de tuin. Ik heb geen zin. Daarom heb ik me verstopt achter een grote tulp! Maar ze heeft me toch gevonden. Daar gaan we dan maar.


We beginnen voor de heg aan de straatkant. Ze heeft mooie narcissen en tulpen, maar er staat veel onkruid tussen de tegels. Zien jullie die paardenbloem een klein eindje verderop?



Persoonlijk hou ik wel van paardenbloemen, maar zij trekt ze allemaal uit. Even blazen, anders verveelt ze zich maar!


De voortuin. Dat gras is zo groen, dat doet pijn aan mijn ogen. Laten we snel verder lopen.


Het is een heel eind langs de oude schuur. Overigens mag deze schuur wel eens een likje verf. Ze zou het verleden jaar doen, maar ho maar! Ze ging gewoon naar het strand!


Nu zijn we in de pluktuin. Hier sta ik meestal. De narcissengeur is echt overweldigend. Om hoofdpijn van te krijgen. Over een maand zijn die narcissen gelukkig uitgebloeid.


Zoals jullie kunnen zien heeft ze behoorlijk opgeruimd. Op dit plekje komt weinig zon. Daarom heeft ze de potten met bollen hier gezet. Dan gaan ze niet zo snel bloeien. Alsof dat helpt als het 22 graden is! 


Kijk eens wat er al bloeit. Ze zit elke dag op de bank naar haar tulpen te kijken. 


Het volgende tuingedeelte; dit noemt ze nu de narcissen tuin. Het duurt nog even voordat alle witte narcissen bloeien. Laten we snel doorgaan naar wat meer kleur!


Hier stond de vorige keer een witte tafel, maar die staat nu ergens anders. Waarom doet ze dat? Is ze wispelturig of wil ze jullie expres in de war brengen?


We zijn een hoek omgeslagen. Dit is haar interpretatie van een bloemenweitje. Vinden jullie die kleine tulpjes ook niet leuk?


Die hoge toortsen heten Frittelaria persica. Die heeft ze uitgekozen omdat de herten ze niet lusten. Maar ze wist niet dat de slakken er dol op zijn. Nu loopt ze elke avond rond met de zaklamp om slakken te rapen! Knots is ze!


Gelukkig, we zijn weer rond. Nu hoop ik maar dat het niet al te druk wordt met die open tuin dagen. Ik ben namelijk erg op mijn privacy gesteld. Tot een volgende keer,

Kabouter Joop.

Open tuindagen: 24, 25, 28, 29 en 30 april. 1, 2 en 3 mei. Alle dagen van 10.00u-13.00u

                                               info over de tuin klik hier:

Reacties

  1. Je tuin ziet er geweldig uit Hetty! Een lust voor het oog! Zo mooi al die voorjaarsbollen. Prachtig die toortsen. Daar ga ik aan het einde van het seizoen ook achteraan.

    Fijne week!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super zijn ze. Ik ben benieuwd hoe lang ze bloeien. Maar je weet het van de slakken...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten