DIY. Oude bloempotjes verven.



Laatst zag ik op het inspirerende Zweedse blog van Hakan ( maleviksrosentradgard.blogspot.com/ ) een geweldig idee. Hij had blauw geverfde bloempotjes ingeplant met witte krokussen.Dat wilde ik namaken.

Ik begon aan een zoektocht naar materialen, onder het motto: "Wat heb ik nog in de schuur en kan het vandaag nog af”.

Op de schuurzolder vond ik oude bloempotjes die daar al minstens 30 jaar lagen te wachten op een ingeving. Ze waren perfect voor dit project. Een tester muurverf van Karwei uit de serie Le Noir & Blanc, Kleur Hampton blue, had ik enige weken geleden al gekocht. Ik kon dus meteen aan de slag!

De potjes maakte ik schoon met een borstel. Daarna verfde ik de muurverf erop. Met zo’n  tester muurverf kan je met gemak 20 kleine bloempotjes verven. Het werkje was snel geklaard. “s Avonds belde ik Jan Deen  (www.deenbloembollen.nl ) om 100 witte krokussen Jeanne d'Arc bij te bestellen.

Van de week zijn de bloembollen aangekomen. Als eerste ben ik begonnen met het beplanten van de blauwe potjes met de witte krokussen.

Voor diegene die ook in maart al van de lente op tafel wil genieten, het is nu de tijd om bloembollen te kopen en in te planten.

Ik kan niet wachten….

                                              romantischerozentuin.nl
De potjes klaar om te verven.

Bloempotjes ingeplant met krokussen

Op tafel, blauwe potjes met krokussen Jeanne d'Arc.
 

Reacties