Open tuindagen, terugkijken.


De open tuindagen voor de bloembollen zijn voorbij. Met veel plezier kijk ik terug op deze drukke weken.

Vanwege het koude voorjaar kwam de tuin maar moeizaam in bloei. Gelukkig zijn de bezoekers van mijn tuin echte tuinmensen; ze begrijpen dat je de natuur niet in de hand hebt. 

Tuinclubs, bezoekers uit binnen en buitenland, genoten van de tuin. Ze kwebbelden gezellig in "het meidenhok". De namen van favoriete tulpen en narcissen werden genoteerd.  Geïnspireerd maakten ze plannen om meer bollen aan te planten.

Ook bloembollen leverancier kwam de tuin bekijken. Ik vind het heel interessant om meer te weten over deze bijzondere bedrijfstak. Er is voor mij nog zoveel te leren. Urenlang hebben we gepraat over bloembollen. Uiteraard hebben we alle tulpen en narcissen uitgebreid bekeken. 

Weer een paar dagen later kwam de Engelse fotografe Marianne Majerus. (www.mariannemajerus.com) Ze was weg van de tuin. Van ’s morgens vroeg tot ’s avonds laat heeft ze honderden foto’s genomen. Nadat ze  haar koffers had ingepakt om te vertrekken zei ze: "Nu moet ik mijn ogen dichtdoen. Anders ga ik weer mijn camera pakken om nog meer foto's te maken!"

En ik? Ik blijf tevreden achter in mijn bloembollentuin. De komende weken verwacht ik nog heel veel tulpen in bloei te zien komen. 

Daar ga ik van genieten. Relaxed op de tuinbank!

Voor open dagen zie:

                         romantischerozentuin.nl



Roze border: tulpen 'Flaming Purissima', 'Exotic Emperor' en 'Negrita'.

Bijna nep zo mooi. Tulp 'Salmon Impression'
Tulpen: wit 'Pays Bas', donkerrood 'Continental 'en rood/witte 'Fontainebleau'

Fotografe Marianne Majerus

 Tulp 'Exotic Emperor'.
Bonte mix van tulpen, narcissen ven vergeet-me-niet.
Narcis 'Lemon Drops'.



 

Reacties