Teak houten tuinmeubelen schoonmaken.



In deze tijd van het jaar berg ik de teak houten tuinmeubelen in de schuur. Voordat ik ze naar binnen breng moeten ze wel worden schoongemaakt.

Vroeger maakte ik teakhout schoon met de hogedrukspuit. Snel en gemakkelijk. Ik biechtte dit een keer op bij een verkoper van teak houten tuinmeubelen. De goede man ging bijna hyperventileren! Dat mocht ik nooit meer doen. De nerven van het hout bla, bla, bla. Hij had natuurlijk gelijk. Sinds die tijd doe ik het op de ouderwetse manier, met de schrobborstel.

Die schrobborstel van mij heeft een heel nare eigenschap. Als ik hem nodig heb is hij altijd zoek. Ook dit jaar was het niet anders! Ik zocht en zocht. Ten einde raad ben ik naar de lokale bouwmarkt gereden om een andere te kopen. Met in het achterhoofd de wijsheid van mijn moeder: "nieuwe bezems vegen schoon", begon ik aan de klus.

Ik maakte een heet sopje van Soda en Biotex. Daarna schrobde ik erop los alsof mijn leven er van afhing. Het vuil vloog eraf. Vervolgens heb ik alles afgespoeld met de tuinslang.

Het resultaat is als altijd: de meubels schoon en ik baggervies van alg en vuil!


Schrobborstel, Soda en Biotex.

De stoelen, voor en na 
romantische rozentuin  

 

Reacties