Franse tuinvrouwen, chapeau.



Begin juli ben ik op tuinreis naar Normandië geweest. Ik liet me lekker in de bus naar alle mooie tuinen rijden. 

Nu heeft Engeland de naam mooie tuinen te bezitten, maar na deze reis moet ik zeggen dat ook in Normandië heel mooie tuinen zijn. Gezellige vakwerkhuisjes als achtergrond zijn minstens zo aardig als een oude Engelse cottage. En ook een statig Chateau doet het prachtig als achtergrond van een tuin.

De tuinvrouwen werkten allen keihard in hun tuinen. Nu werk ik veel in de tuin, maar zij bezitten tuinen die wel tig keer zo groot zijn. Hoe doen ze dat? Werken ze ook ’s nachts? Het zijn alle kleine, tengere vrouwen. Maar met groot esprit! Allen hebben zwart omrandde nagels door het vele tuinwerk. Het resultaat van hun arbeid is om jaloers op te worden.

Zo’n reisje maakt nederig. Thuisgekomen staat mijn tuin er droevig bij. Hevige hoosbuien hebben de rozen laten versnotteren. Er is volop werk aan de winkel!

Met een hoofd vol inspiratie ben ik aan mijn taak begonnen. Wie weet ga ik dit najaar naar aanleiding van wat ik gezien heb nog het een en ander veranderen.

De conclusie van deze schitterende tuinreis is: Franse tuinvrouwen: chapeau; petje af!

Fijne week
Hetty
                    


Jardin d'Angelique

Jardin Plume. Zo'n grote tuin, hoe doen die Franse vrouwen dat?

Dat knippen...
Petje af!