Juni, bloemen uit eigen tuin in de vaas.


Ouderwetse rozen

Een van mijn favoriete ouderwetse rozen is Fatin Latour. Een roos die geurt naar rozenzeepjes van oma. Zacht roze van kleur en gevuld met honderden blaadjes. Wat wil je nog meer? Ik moet ervan genieten zolang het kan, want deze roos bloeit maar eenmaal.

Fatin Latour was een schilder (eind 1800) van onder meer prachtige bloem stillevens. Het gaf me direct inspiratie om ook zo’n boeket bloemen te maken, geheel in de stijl van Fatin.

In de schuur kon ik niet de vaas vinden die op het schilderij stond. Daarom maar even bij mijn vriendin in de kast gekeken. Daar vond ik wat ik zocht. De verkozen vaas was nog van haar opoe geweest. Wie weet leefde die wel in de tijd van Fatin Latour!

De rozen heb ik in de vaas geschikt en zo geniet ik van mijn eigen “schilderij” op tafel.

Voor open tuindagen zie: 

                               romantischerozentuin.nl

 Fatin Latour op tafel
 Fatin Latour voor aan de wand