April, bloemen uit eigen tuin in de vaas.


Het is eind april en wat is er veel in bloei. Ik loop door de tuin te dubben wat ik zal plukken voor in mijn vaas bloemen. Als basis gebruik ik het blad van de Anemone Japonica. 
Ik kies de gezellige tulp Hemisphere. Een tulp die in verschillende kleuren bloeit. Een beetje gepikkeld en gevlamd. Heel apart. De een meer naar rood, de ander meer naar wit en alle tussenliggende kleuren. Het is net of er iemand met een verfkwast is langs geweest in de border. 

Ik besluit nog een boeket te maken. Er is genoeg in mijn tuin.

De prachtige tulp Continental, die kan ik niet laten staan. Het lijkt net of er verschillende tulpen uit één bol komen. Zo heb je snel een mooi vol effect in de tuin en merk je niet als je er iets uitplukt. De kleur, diep donker rood. Dat combineert weer geweldig met het blauw van de Scilla Hispanica. Een paar takjes akelei erbij en voila:  een stemmige combinatie. Maar wel één voor in het zonnetje, anders wordt je er somber van!

Voor open tuindagen zie: 

                                  romantischerozentuin.nl

De gevlamde tulp Hemisphere.

De donkere tulp Continental met Sclla Hispanica.