Maart, bloemen in de vaas uit eigen tuin.


Deze maand staan de bloemen niet in een vaas maar in een bloempot.

Elk jaar koop ik potjes met blauwe druifjes. Als ze zijn uitgebloeid worden ze heel ondankbaar ergens achter de buxus struiken geworpen en vergeten.

Dit jaar vond ik enkele potjes terug en ze waren zowaar in bloei gekomen. Wat een doorzetters!

In mijn depot vond ik de bloempotten die ik afgelopen winter kocht. Ze deden me denken aan de kanten mutsen die vroeger bij de Walcherse klederdracht hoorde.
Een strikje eromheen en klaar.

Wie dit allemaal niet heeft in de tuin en het wil namaken: de potjes met blauwe druifjes zijn nog steeds te koop op de markt.
De bloempotten komen van het geel/blauwe woonwarenhuis uit Zweden.   

                               romantischerozentuin.nl

Potjes met blauwe druifjes


Walcherse dracht